donderdag 17 april 2014

Ken jij de magie van creatie?

Ik hoor het regelmatig om me heen, wat je nodig hebt komt naar je toe en je mag je eigen werkelijkheid creëren. "O, ja? Is dat echt?" gaat er dan vliegensvlug door mij heen. Geloof en ongeloof wisselen zich bij mij af. En toch... toch weet ik dat het klopt! Hoe? Laat mij je een paar voorbeelden geven.
Ik Ken jij de magie van creatie? Ik zag honden met ballen spellen en mijn eigen hond deed dit niet. De reden hiervan was simpel, ik had nog geen ballen voor hem aangeschaft. Op de 1 of andere manier vergat ik steeds om ballen te kopen en op een dag vond ik er eentje. En toen dacht ik, laat ik aan Pacha Mama om meer ballen vragen! En zo vonden we een aantal dagen achter elkaar ballen. We hebben er nu voor iedere dag van de week eentje. Mijn hond heeft ondertussen geleerd met ballen te spelen en te aporteren. Met veel plezier genieten we van de vondsten! 
En wat te denken van het creatie van de volgende situatie? De hond begint te puberen en in het bijzijn van een vriendin aan zijn riem te bijten. Waarop zij vervolgens heeft gezegd dat deze riem vervangen zal moeten worden omdat hij hem kapot zal bijten. Oeps! Een week later sta ik met riem-bijtende-hond bij de dierenzaak. Zijn riem hangt nog met een paar draadjes aan elkaar, doorgebeten... Op naar een nieuwe riem! Uiteraard afgesproken dat deze riem jaren meegaat!
Nog eentje dan. Tijdens de dagworkshop Hoocha ontvang je van mij 2 stenen, een Inca Huascar en Mama Serena. En ik heb tegen een dierbare vriendin van mijn gezegd dat ik deze stenen graag aan haar wilde schenken. Maar ja, hoe kom je aan die stenen? Naar zee rijden had ik bedacht. Maar wanneer maak ik daar de tijd voor? En zo liep ik in het bos, een beetje te mijmeren. Pling, een lichtje ging boven mijn hoofd branden, waarom niet vragen aan Pacha Mama? Ik stem me af op Moeder Aarde en vraag aan haar of zij mij Inca Huascar en Mama Serena in de vorm van stenen kan schenken. Op het moment dat ik in gebed ben kijk ik naar beneden en zie ik daar een Inca Huascar liggen! En een paar meter verderop een Mama Serena. Dit ging nog een aantal keer zo door en voordat ik het wist had ik mijn zakken vol met stenen! 
Dank je wel Pacha Mama, Inti Taita, Spirit, dat je me keer op keer laten zien dat ik de kracht van creatie beheers. Wat zijn de voorbeelden uit jouw dagelijkse leven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten